Fiets- en bootvakantie juli 2015 - Reisverslag uit Otterlo, Nederland van Wilma Vos - WaarBenJij.nu Fiets- en bootvakantie juli 2015 - Reisverslag uit Otterlo, Nederland van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

Fiets- en bootvakantie juli 2015

Blijf op de hoogte en volg Wilma

04 Augustus 2015 | Nederland, Otterlo

Pam en Pieter hebben mij uitgenodigd op de camping in Otterloo. Ik maak er gelijk maar een fietsvakantie van.
Overnachtingsplek vinden blijkt moeilijk te zijn i.v.m. de 4daagse van Nijmegen. Voor de zekerheid mijn tentje dus ook maar ingepakt.

Op 22 juli fiets ik over rivierdijken naar Kesteren. Als ik zit te eten bij het Veerhuis waag ik er nog wat telefoontjes aan naar "Vrienden op de fiets".
Ik heb mazzel, een vriend(in) is net thuisgekomen van vakantie en wil nog wel een bed voor mij in orde maken. Moet wel even doorfietsen naar Wageningen maar dat levert een verrassing op. Ik slaap in het centrum van de oude vesting en bezoek de volgende dag "Het Depot" een schitterend beeldenmuseum in het Arboretum van Wageningen.

De 2e nacht staat mijn tentje op de natuurcamping binnen de hekken van het park "De Hoge Veluwe". Een aanrader.
Tegen donker nog even het park in om wild te spotten. Op 5 minuten fietsen van mijn tentje tref ik tegen de bosrand een flinke groep edelherten aan.

De 3e en 4e nacht logeer ik bij PP&kids in een mooie grote tent op een boerencamping. Geen elektra, wel volop romantiek bij kaarslicht, een plattebuiskachel, stapelbedden en een bedstede. De kinderen vermaken zich met het vee, op het springkussen en een ritje op de traktor.

Via Sonsbeek festival in Arnhem fiets ik de 5e dag weer huiswaarts.

Op 30 juli komen Jalt en Elin nog 5 dagen op de boot logeren.
Die dag is het weer nog bar en boos en om in de sfeer te blijven bezoeken we op de heenweg het Watersnoodmuseum waar de brandweer net de wateroverlast van de zoveelste stortbui heeft weggepompt.
Elin wordt na een goed uitgevoerde speurtocht beëdigd tot waterambassadeur, compleet met op naam gesteld certificaat.

Vanaf dag 2 is het schitterend zomerweer. We genieten van springkussen, krabben vangen, zeehonden spotten, kajakken, zeilen in een optimist en er worden 2 jonge zeehelden zonder hoogtevrees in de mast gehesen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Otterlo

Mijn eerste reis

No fixed plans.

Recente Reisverslagen:

20 April 2017

Boot verkocht

05 December 2016

Carieb 1 12 december 2016

29 Oktober 2016

Azoren 3

18 Oktober 2016

Azoren 2

14 Oktober 2016

Azoren
Wilma

A good traveler is flexibel and not intend on arrival

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 656
Totaal aantal bezoekers 99532

Voorgaande reizen:

30 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: