Azoren 2 - Reisverslag uit Azoren, Portugal van Wilma Vos - WaarBenJij.nu Azoren 2 - Reisverslag uit Azoren, Portugal van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

Azoren 2

Blijf op de hoogte en volg Wilma

18 Oktober 2016 | Portugal, Azoren

Het vertrek van de Rih Malti werd uitgesteld i.v.m. een klus en de windvoorspelling. I.p.v. dat de boot mij op moet komen halen kan ik nu beter zelf naar de boot toegaan. Ik vlieg vrijdag dan ook in een half uur naar Santa Maria. De schipper staat met de huurauto klaar op de airport.

Inmiddels zijn we weer 3 dagen verder. Heb ik met de auto bijna het hele eiland gezien, staat er een muurschildering van mijn hand op de kademuur en is de klus aan de badkamervloer geklaard.
Op het eerste oog zag ik in Vila do Porto de charme van het eiland nog niet. Maar dat was niet terecht want de rest van het eiland is erg mooi. Lijkt een beetje op Saba. Heel kleinschalig, hier geen vakantieresorts of hoogbouw. Verspreid in de heuvels staan de kleine traditionele witte huisjes.
Elk huisje meerdere prominent aanwezige schoorstenen en een halfronde bakover. Elk dorp heeft zijn eigen kleur kozijnen. Verhuis je naar een ander dorp dan neem je de kleur mee.

Het toerisme begint op dit terrorismevrije eiland langzaam op gang te komen. Patrick de schipper heeft net een bod uitgebracht op een huisje in de heuvels. Hij ziet daar wel toekomst in.

• 18 Oktober 2016 - 17:43

Len:

Save sailings en good zeemanschap op de Bestevaer!