Carieb 1 12 december 2016 - Reisverslag uit Union Island, St. Vincent van Wilma Vos - WaarBenJij.nu Carieb 1 12 december 2016 - Reisverslag uit Union Island, St. Vincent van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

Carieb 1 12 december 2016

Blijf op de hoogte en volg Wilma

05 December 2016 | St. Vincent, Union Island

Op uitnodiging van De Braziliaan Renato vlieg ik naar St Lucia waar zijn Koopmans onder NL-vlag klaarligt om te gaan zeilen.
Als we los willen gooien blijkt er een probleem met de motor te zijn en omdat de oplossing daarvan erg lang gaat duren besluiten Renato en ik dat ik de vrijgekomen plek op een andere zeilboot in zal nemen.

Tijdens de Christmas Charterreis maak ik samen met Colin en Peter een schitterende zeilreis waarbij we Martinique, St Lucia, St Vincent, Bequia, Mayreau, Tobego Cays en Union eiland aandoen. Mijn taak is o.a. het ophalen van het anker en bij vertrek van Union eiland gaat dat gruwelijk mis.

Door kortsluiting in de switch gaat de electrische ankerlier spontaan draaien net op het moment dat ik de ankerketting in mijn hand heb.
Voordat ik besef wat er gebeurt zit mijn hand al klem tussen ketting en lier en die lier blijft lustig ronddraaien. Peter staat naast mij maar weet zich geen raad. Uiteindelijk gaat de Captain onderdeks om de hoofdschakelaar om te zetten.

Mijn leren zeilhandschoen is nog heel maar als ik die uittrek blijken 2 vingers behoorlijk beschadigd te zijn.
Het ziet er niet best uit en we drijven richting open zee.
Een taxibootje brengt mij naar de wal waar ik een busje aanhoud dat mij nr het ziekenhuisje brengt.
Het is vrij primitief ingericht. Gezeten op een houten krukje met een zwetende arts over mij heengebogen wordt een nagel verwijderd waarna er 2 vingers gehecht kunnen worden. Na een bezoek aan de apotheek voor de antibioticumkuur loop ik terug naar de haven.