dec 2013 5 Bali - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Wilma Vos - WaarBenJij.nu dec 2013 5 Bali - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

dec 2013 5 Bali

Blijf op de hoogte en volg Wilma

29 December 2013 | Indonesië, Pemuteran

Op 23 december loopt om half 5 de wekker af. wee trekken verder.
Bij de eerste stop gaan we een vulkaan beklimmen. De jeugd haalt de krater. Oma houdt het voor gezien bij het weegstation van de zwaveldragers.
Met volle manden zwavelbrokkenkomen ze vanuit de krater hier aan.
een briefje met het resultaat van de weging krijgen ze hier overhandigd. Ruim 60 kilo wordt op frele schoudertjes gedragen tot aan de voet van de vulkaan.
Vanaf de vulkaan rijden we in een uurtje naar de veerboot Java-Bali.
In Pemuteran aan de noordkust van Bali staat onze volgende homestay.
Een prima basis om de volgende dag te vertrekken met busje en boot naar de schitterende duikplek bij het eiland Menjangat.
Opwinding als er een tijgervis gesignaleerd wordt. Als hij een agressieve uithaal doet spurten we met z'n allen riching boot.

In ons hotel is intussen hard gewerkt aan het kerstdiner.
Het wordt een interessante Christmas Eve Mixed Culture.
Kerstboompje met pakjes in de hoek. Saffraanrijst met barracuda op onze borden en tussendoor traditionele Balinese dansen.

• 01 Januari 2014 - 13:12

Kimon:

Wat heerlijk om dit terug te lezen en wat n luxe om straks foto's met ons 3 tjes en ook ons 4 tjes te hebben. Dank je wel mama, of moet ik zeggen: dank je wel Myanmar ;)
    Mooie foto's super leuk om te bekijken, helemaal vanuit oost Bali en met het besef dat wij nog n hele week te gaan hebben. Tot snel liefs ons