1 Chiang Rai - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 1 Chiang Rai - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

1 Chiang Rai

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

11 Januari 2008 | Nederland, Amsterdam

De stad is rommeliger dan Chiang Mai en ik moet wennen aan de duizenden brommers, tuk-tuks en auto's die hier schijnbaar ordeloos rondcrossen. Gisteren stond ik te aarzelen bij een druk kruispunt. Zet uiteindelijk een voet op rijweg, komt er een politieagent op me afhollen. Shit, wat nu. Hij kwam gewoon heel het verkeer stilleggen zodat ik ongestoord naar de overkant kon.
Kom daar bij ons maar eens om.
Gisteren dus te voet en vandaag per mountainbike de omgeving verkend. Morgen laat ik me afzetten bij een Akha dorp in de bergen waar ik 2 nachten blijf slapen. Vandaaruit kan ik een schitterende wandeling maken naar andere gehuchtjes waar bergstammen wonen. Organisatie zit in Chiang Rai en is in noodgevallen te bereiken via 089-9975505. Ik ga proberen of ik nog wat plaatjes kan toevoegen. Mag de hele dag spelen met mijn nieuwe camera zonder dat ik iemand stoor, heerlijk. Voordeel van digitaal is dat de fotomodellen gelijk hun portretten kunnen bewonderen. Ze vinden het schitterend.

• 11 Januari 2008 - 19:44

Len:

Stoere zus heb ik!! Ik zal even navragen hoe je de mooie foto's wel kunt versturen.
    Heel veel plezier verder en ik wacht op foto's van de bergstammen.

• 11 Januari 2008 - 20:05

Pa En Ma:

Ja ja, ook wij kunnen je volgen via de website.
    Héél veel groetjes en pas op jezelf.
    Wij hebben net poffertjes en frikandel op bij onze overburen... heerlijk...
    Ik (Jan) heb trouwens ook weer op het orgel gespeeld, fantastisch. Met Marijke.

Groetjes de oudjes!

• 11 Januari 2008 - 21:19

Jeanny:

Hallo "grijze duif". Ja, dat valt nu wel heel erg op met die blauwe sjaal en hoofdtooi. Maar ik moet zeggen: ik doe het je niet na, in mijn uppie naar de andere kant van de wereld.
    Wij zijn vandaag naar de vakantiebeurs geweest voor China, maar we weten nog niet wat we doen in april.
    Je hoort er nog wel iets van.
    Groetjes.