Pasen in the Caribean 2 - Reisverslag uit English Harbour Town, Antigua van Wilma Vos - WaarBenJij.nu Pasen in the Caribean 2 - Reisverslag uit English Harbour Town, Antigua van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

Pasen in the Caribean 2

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

29 Maart 2016 | Antigua, English Harbour Town

Op Martinique ben ik aan boord gestapt van de onder Amerikaanse vlag varende motor/sailer Pegasus 45 ft.
Captain Indy 69, opstapster Mary US 68 en ik.
Er was al proviand ingeslagen dus kon de volgende morgen het anker opgehaald worden voor de tocht naar Dominica.
Het schip zelf moet naar de US Virgen Islands gebracht worden voor onderhoud. Geen haast voor de 3 pensionado's dus wordt er van eiland naar eiland gevaren met de nodige tussenstops.
Zo hebben we tot nu toe Martinique, Dominica, les Saints, Guadeloupe, en Antigua gezien.
De afgelopen dagen hebben we rondgestruind aan de Noord-Oostkant van Antigua. Je kunt daar achter het koraalrif, beschut voor de Atlantische golven, op je gemak genieten van tientallen bewoonde en onbewoonde eilandjes.
De ene keer lig je voor een luxe resort op Long Island waar de tuinman smorgens het strand aanharkt voordat de gasten arriveren.
De volgende dag werden we verwelkomd door 2 schildpadden toen we aankwamen bij het onbewoonde Great Bird island. Dat was wel de mooiste ankerplek, vlakbij het eiland en rondom beschut door koraal. Het water heeft hier de hel turkooisen kleur van de folder, het strand is spierwit en we zagen 2 grote pijlstaartroggen boven het water uitspringen om te ontsnappen aan een achtervolger.

Veel zeeleven heb ik tijdens het varen overigens nog niet gezien maar vanmorgen t ik op mijn geliefde plekje aan boord, de preekstoel en kreeg bezoek van een dolfijn. Hij bleef terugkomen en sprong regelmatig omhoog om me aan te kijken.

Om een en ander niet al te mooi af te spiegelen moet ik ook melden dat:

-ik erg moest wennen aan de hitte
-ik de eerste nachten met mijn benen omhoog sliep om mijn enkels tot normale proporties te laten slinken
- de boodschappen in de winkels heel wat prijziger zijn dan wij gewend zijn
-ik moeite had me aan te passen aan het trage tempo van leven aan boord
-er gelukkig heel veel nautische boeken aan boord zijn om mijn dagen mee te vullen

De captain is ook kok en schept er plezier in om 3 geweldige maaltijden per dag op tafel te toveren.

Nu liggen we in Jolly Harbour, internetcafe bij de hand, onze was draait rondjes in de laundry.
Morgen vertrekken we naar Barbuda en vandaaruit zullen we zeillend de oversteek naar St. Maarten maken.





  • 30 Maart 2016 - 07:50

    Marijke:

    Je bent niet de enige die moest wennen aan de hitte, je zus op Bali ook :)! Klinkt weer als een mooi avontuur. Benieuwd naar je foto's van het witte strand en de turquoise zee. Veel plezier nog.

  • 30 Maart 2016 - 17:30

    Jeanny:

    Wat relaxed zeg, zo'n bootreis. Erg leuk.
    Tja, dat weer, echt voor mij hoeft het niet. Het was veeeeel te warm op Bali.
    Maar ja, hier is het weer knudde, brrrrr, winterjas weer aan. Maar voor jiu is dit allemaal ver weg. Geniet er nog van. Groetjes.

  • 31 Maart 2016 - 16:21

    Walter:

    Hallo Wilma,
    ...ein paar wenige Wochen nicht auf deinen Blog gesehen und schon bist du wieder auf Tour. Das ist ja jetzt die richtige Zeit um dem kalten Wetter hier in Nordeuropa auszuweichen und in die Karibik zu gehen.
    Wir waren dort zuletzt zum Jahrtausendwechsel und haben das tolle Revier sehr genossen.
    Ich wünsche dir viel, viel Segelspass und eine gute Zeit.

    Herzlichst

    Walter /) /)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, English Harbour Town

Mijn eerste reis

No fixed plans.

Recente Reisverslagen:

20 April 2017

Boot verkocht

05 December 2016

Carieb 1 12 december 2016

29 Oktober 2016

Azoren 3

18 Oktober 2016

Azoren 2

14 Oktober 2016

Azoren
Wilma

A good traveler is flexibel and not intend on arrival

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 1185
Totaal aantal bezoekers 99524

Voorgaande reizen:

30 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: