8 Nong Khiaw / Muang Ngoi Neua - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 8 Nong Khiaw / Muang Ngoi Neua - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

8 Nong Khiaw / Muang Ngoi Neua

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

23 Januari 2008 | Laos, Vientiane

De rit per pick-up naar Nong Khiaw was er weer een met verrassingen. In de anderhalve cabine 8 mensen. Zelfs bij de chauffeur op schoot nog een plaats. Achter in de bak nog eens minstens 15 mensen. Ik prinsheerlijk voorin. Geneerde me wel want niemand durfde op mijn schoot. Na half uur hoop herrie onder de auto. Hing heel de ophanging van voorwiel er onderuit. De chauffeur loopt op zijn gemak een stuk terug om onderdelen te verzamelen en begint welgemoed aan grote reparatie. Passagiers zetten zich op het asfalt en wachten rustig af wat er gaat komen. Na ruim twee uur klus geklaard. Wat denk je? Even later weer zelfde probleem. Dan denk ik al, zouden we geen ander vervoer gaan regelen maar ik ben de enige die zich afvraagt hoe we voor donker onder de pannen zijn. Rest weer rustig afwachten en deze keer krijgt de chauffeur het voor elkaar om definitief met behulp van touwen het wiel weer vast te sjorren. Petje af. Geslapen in Nog Khiaw in bamboehut aan de rivier. Volgende dag met boot naar Muang Ngoi Neua, dorpje dat alleen via rivier te bereiken is. Daar 2 nachten geslapen en grote wandeling gemaakt naar grotten en andere bergdorpjes. De boot van terugweg lag zo diep dat hij niet door stroomversnelling kon. Wij eruit en langs de oever meelopen. Heel apart.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Mijn eerste reis

No fixed plans.

Recente Reisverslagen:

20 April 2017

Boot verkocht

05 December 2016

Carieb 1 12 december 2016

29 Oktober 2016

Azoren 3

18 Oktober 2016

Azoren 2

14 Oktober 2016

Azoren
Wilma

A good traveler is flexibel and not intend on arrival

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 100083

Voorgaande reizen:

30 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: