Kattegat 3 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Wilma Vos - WaarBenJij.nu Kattegat 3 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

Kattegat 3

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

18 Augustus 2009 | Denemarken, Kopenhagen

Vanaf Langør was het weer een pittig tochtje (gereefd grootzeil en golven op de kont) ten noorden van Sjaelland Rif naar het Roskilde Fjord waar we in de verenigingshaven van Lynaes liggen. En hier fluit de wind al 4 dagen door de masten. De omgeving hebben we nu wel gezien. Eerste dag lopend naar Hundested, 2e dag fietsend rondje over Helnaes en gisteren met trein en bus naar Roskilde en Kopenhagen. Het scheepsmuseum in Roskilde was interessant, wat een goede scheepsbouwers en zeeschuimers waren die Vikingen. Ook de sfeer in het huis aan zee van Knud Rasmussen heeft op mij veel indruk gemaakt.
Als de verwachtingen uitkomen kunnen wij morgen de rossen weer losgooien en de hoek om naar Gilleleje en Kopenhagen. De Zweedse scheren bewaren we voor een komend jaar.

• 18 Augustus 2009 - 16:14

Anne Und Walter:

Hallo Ihr beiden. Da macht Ihr ja eine tolle Reise. Sicherlich ein herrliches Gebiet zum Segeln und ein schönes Land zum Erkunden. Wir waren am Wochenende 08/09.August in DenO... und haben Euch schon vermisst. Viel Spaß und eine schöne und erlebnisreiche Rückreise wünschen:
    Anne und Walter
    (ab 25.08. geht es bei uns wieder weiter)

• 19 Augustus 2009 - 14:44

Len:

Lijkt me heerlijk, weer eens een lekkere zeilvakantie!!
    Wij fietsen wat rond in NL. Anders maar ook mooi.
    Verder volgen we nauwgezet de berichten rond de eerste orkanen van het seizoen, die op Saba afkomen.
    De eerste tropische storm is jl weekend over getrokken en we hopen dat een zware orkaan BILL ten noorden langs gaat. Ons huis is iig geshutterd!
    Behouden vaart.