10 Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 10 Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

10 Luang Prabang

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

25 Januari 2008 | Laos, Luang Prabang

Vanmorgen eindelijk vroeg genoeg voor de processie van monniken. Om half 7 zitten de Lao en een enkele toerist langs de kant van de weg klaar met rijst en lekkere hapjes. De monniken presenteren hun etensnap die dan tijdens de wandeling aardig gevuld raakt. In ruil voor de gift geven de monniken hun zegen. Verder een grote wandeling gemaakt aan de overkant van de Mekong samen met een Japanse en Duitse, beiden woonachtig in China.
Gisteren niet gelukt een fiets te huren, dan maar te voet. Was niet echt succes. Droge stoffige weg dus ben ik na een uur omgedraaid. Zijweg ingeslagen naar tempel met stupa. Dat maakte de dag weer goed. In het zijspan van een motortuk-tuk terug naar de stad laten brengen. Zometeen naar dansvoorstelling in theater van Koninklijk Paleis.

• 26 Januari 2008 - 06:48

Jeanny:

Nog wat bij die Japanse en Duitse reis-ideeen voor China opgedaan?
    Wat een auto, het lijkt wel of ze een zaag in het middenstuk hebben gezet en toen het dak gewoon naar boven hebben gehaald, paaltjes gelast en klaar is het vervoermiddel.