17 naar Thailand - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 17 naar Thailand - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

17 naar Thailand

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

02 Februari 2008 | Laos, Vientiane

weer terug in Pakse. Vooruit, nog een keer naar een tempel. Val ik daar midden in een ceremonie n.a.v. het overlijden van een man. Ik ga bescheiden achteraan zitten maar wordt uitgenodigd naar voren te komen en aangemoedigd om foto's te maken. De dochter komt uitleggen wat er allemaal gebeurt. Er wordt tegelijkertijd een novice tot monnik gewijd, en deze zal meereizen naar woonplaats. De plechtigheid gaat zich verplaatsen naar het huis van overledene waar beenderen in stupa zullen worden bijgezet. De monniken en de grote gong worden op pickups geladen en ik wordt uitgenodigd mee te gaan. Ik zal er eeuwig spijt van hebben maar ik heb dat niet gedaan. Was zo overrompeld dat ik te laat besefte dat ik die kans moest grijpen. Daar reed de stoet al weg. Dom, dom maar het ging ook zo snel. Morgenvroeg met bus naar Ubon Thailand. Vandaar met nachttrein naar Bangkok.

• 03 Februari 2008 - 11:34

Jeanny:

Nog heel veel plezier de laatste paar dagen.
    De laatste sneeuw die gisternacht gevallen is, is hier nu ook verdwenen.

• 04 Februari 2008 - 22:05

Marian:

heel goede terugreis en geniet van de laatste mooie momenten en indrukken die je nog kunt meenemen voor je terugkomt naar Nederland. Prachtige reisverslagen. Heb met je meegenoten. Dikke kus uit Drunen.

• 05 Februari 2008 - 08:03

Jeanny:

Ha Willem,
    Een hele goeie terugvlucht. Het is hier bar en boos met het weer, veel regen en wind, dus pak je maar goed in zodat je niet ziek bent als paps 86 wordt.
    Marian, mocht je dit nog lezen: goeie vlucht naar Portugal en ondanks alles: een fijne verjaardag met de familie Pulles.