dagenlang fietsen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Wilma Vos - WaarBenJij.nu dagenlang fietsen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

dagenlang fietsen

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

11 Mei 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Dat waren 3 heerlijke fietsdagen bij mooi weer. Hier, bij Trebon zijn op redelijk vlak terrein rondom de 6000 meertjes ontelbare fietsroutes te combineren. Tussen de meertjes, aangelegd voor karperteelt, fiets je over dijkjes onder eeuwenoude eikenbomen, heel apart. Verder weg een glooiend landschap met frisse weiden afgewisseld door dichte bossen. En overal lopen prima gemarkeerde fietspaden. Gisteren gefietst langs de oever van het lipnomeer en vandaag een fietstocht naar het noorden waarbij we en stuk met de trein hebben overbrugd. we fietsen zo'n 60 tot 70 km per dag en tracteren ons daarna op een lekkere maaltijd in een van de vele restaurants. Morgen gaan we het Bohemerwoud in. De Tsechen zeggen Sumava. Als uitgangspunt hebben we daar een dobbelzimmer in pension Valmi in Zelezna Ruda gereserveerd.