14 Ashram - Reisverslag uit New Delhi, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 14 Ashram - Reisverslag uit New Delhi, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

14 Ashram

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

18 Januari 2009 | India, New Delhi

Een dag in een ashram meegemaakt. Spiritueel leidster is Ama, de knuffelende goeroe. Zelf was ze op toernee maar het leven in de ashram heb ik goed kunnen proeven. De ashram ligt op een schitterende plek in de natuur. Op een strook land van ongeveer 400 meter breed, bezaaid met palmbomen. Aan de ene kant de Arabische zee, andere kant de backwaters, omvangrijk rivierengebied dat parallel aan de kust loopt. De tsunami heeft hier behoorlijk huisgehouden en Ama heeft voor de dorpelingen veel huizen laten herbouwen. En dan staan daar midden in de natuur een tempel en een paar woontorens. Er leven 3000 aanhangers van Ama en gemiddeld komen er duizend gasten per dag. En die zijn allemaal van harte welkom in een geoliede samenleving die draait op vrijwilligers. Ik kreeg een bed toegewezen op een vierpersoonskamer met stapelbedden op de 10e verdieping. De aangekondigde kamergenoot heb ik niet gezien, ik had het rijk alleen. Was vrij om al of niet deel te nemen aan programma. Voor zonsopkomst bed uit voor joga en gebed. Daarna ontbijt, Bij zonsondergang soortgelijke activiteit. Er werd gevraagd mee te draaien met corvee, dat heb ik voor die ene dag opgelost door de badkamer onderhanden te nemen. Het is me gelukt de originele kleur van de tegels te voorschijn te poetsen. Voor groot deel wonen er Indi"ers maar ook heel veel europeanen. Ik kan me voorstellen dat er mensen komen voor paar dagen en dan lang blijven hangen. De sfeer is goed en saamhorigheid erg groot. Ikzelf vond 'e'en dag genoeg om de sfeer te proeven. Vandaag dus weer op laten pikken door de boot naar Kollam.

  • 18 Januari 2009 - 21:17

    Len:

    Lijkt me een interessante ervaring, zo'n Ashram.
    Wij hebben vandaag het zuidelijk schiereiland van St Kitts verkend. Prachtig!!! ER zijn heel veel schitterende stranden, die vrijwel verlaten zijn. Over een jaar of 10 ken je het hier ws niet meer terug, megajachthaven- en nieuwbouwplannen. Morgen gids met historische wandeling, slavenverleden

  • 19 Januari 2009 - 07:46

    Jeanny:

    Pas maar op, dadelijk ga je alle mooie kerken van Nederland ontdekken.
    Wij zijn gisteren naar Landgraaf - skibaan geweest. Daar was iedereen aan het skien/snowboarden voor 4 uur, alleen ons Ivonne niet, ging absluut niet met haar pootjes. Wel heel jammer. Prachtige ski-banen. Vanmiddag naar Eindhoven, heb al je laatste berichten weer uitgeprint voor hun.
    Houdoe.

  • 19 Januari 2009 - 08:58

    Kim:

    he mams,
    Wat onwijs bizar een gaaf dat je gewoon op de plekken bent waar ik jaren geleden was. De backwaters heb ik als heel prettig ervaren. meer ook omdat de cultuur in het zuiden prettiger is.
    Ik ben ook nog in Verkala geweest, omdat mij door locals gezegd was dat dat het mooiste strand van India is. Ik heb daar enorm genoten. Je zou het er denk fijner vinden dan in Goa. Maar volgens mij zijn er de afgelopen jaren wel hotels uit de grond gestampt en toen was het er nog super rustig.
    GENIET,
    tot snel,
    kus Kim

  • 19 Januari 2009 - 10:19

    Marjo En Thijs:

    Hoi Wilma, lekker maandagmorgen vrij en tijd om bij te lezen! Ik heb ook even zin om ver weg te zijn! Jij ervaart weer een bijzondere cultuur! Jij dacht ipv reizen met de hobbelende bus nu op de fiets! Maar als ik jouw ervaring lees wordt er nog weinig gefietst! De reis is deze dagen iets relaxter geworden. Mooie stranden, backwaters en inspiratie van/door de goeroe zal je goed doen en weer energie geven voor het vervolg van de reis! Geniet ervan en groetjes Marjo

  • 19 Januari 2009 - 13:40

    Papa En Mama :

    Hoi Willem,

    Heb vanmiddag weer het verdere verslag van je naar papa en mama gebracht. Mama belt net: ik heb weer heerlijk zitten genieten van alles wat ze meemaakt. Ik bewaar ze, die andere van vorige week leest ze ook ook nog af en toe. Ik moest je de hartelijke groetjes van hun allebei doen. Dus bij deze. (Jeanny).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

No fixed plans.

Recente Reisverslagen:

20 April 2017

Boot verkocht

05 December 2016

Carieb 1 12 december 2016

29 Oktober 2016

Azoren 3

18 Oktober 2016

Azoren 2

14 Oktober 2016

Azoren
Wilma

A good traveler is flexibel and not intend on arrival

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 100074

Voorgaande reizen:

30 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: