10 Badipur Mudumalai - Reisverslag uit New Delhi, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 10 Badipur Mudumalai - Reisverslag uit New Delhi, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

10 Badipur Mudumalai

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

12 Januari 2009 | India, New Delhi

De local bus reed dwars door het park, onderweg 4 wilde olifanten, verschillende herten en een grote roofvogel gespot. De bus was vol maar ik mocht voorin bovenop de motor zitten en heet dat dat was. In het park zelf een schamel onderkomen gevonden en smorgens om 7 uur met park-minibusje een safari van een uur. You have to have luck mam, now not the season. En...inderdaad geen geluk. Nou ja op die tientallen pauwen, 2 uilen en een paar herten na. Bij de laatste bocht hadden ze nog een olifant aan een ketting gezet om eventueel teleurgestelde safarigangers nog het idee te geven dat ze groot wild hadden gezien. De rit met de gewone bus naar Ooty daarentegen was weer geweldig. Alleen een minibusje kon de 36 haardspeldbochten nemen die ons naar 2200m hoogte moesten brengen. Oud Engels Hill station, ooit mooi aangelegd maar de Indi"ers kunnen er toch weer een enorme zooi van maken. Hoewel ze pretenderen green enclean te zijn hier blijkt dat wel mee te vallen. In een van de bussen werd water uitgedeeld en de conducteur kieperde een hele doos lege plastic flesjes zo het raam uit. Echt alles wordt weggemikt. Nu lopen er wel vrouwtjes langs de wegen om plastic te verzamelen maar dat is een druppel op de gloeiende plaat. Ongelooflijk Maleisi"e zo schoon en India zo smerig. De mensen zelf zijn schoon en hoe ze het flikken weet ik niet maar smorgens heeft iedereen schone kleren aan. Elke avond naar de rivier om de was te doen denk ik.

• 12 Januari 2009 - 14:22

Len:

De schone Indier en de smerige omgeving. Beter dan andersom, maar Saver heeft daar nog wat ontwikkelingswerk te doen.
    Ik ben weer aan het opknappen gelukkig.
    Mooi 4 kilo kwijtgeraakt!
    Mooie plaatjes van "de wegwerkzaamheden", ben benieuwd naar alle ander geredde foto's.

• 13 Januari 2009 - 08:34

Jeanny:

Had je wel een fatsoenlijk matras/bed? Nu denk ik trouwens aan ons Marijke, half jaar op een plank slapen in China. Toch wel hygienischer, niet dan??? En goed voor je rug! Doei

• 14 Januari 2009 - 18:40

Hans Hul.:

Ha ,reislustige collega,
    Ben onder de indruk van je gedetaileerd verslag.
    De foto's maken het helemaal compleet.
    Je hebt behoorlijk wat indrukken kunnen krijgen over het land.
    Een welkome aanvulling op je,toch al, rijke ervaring.
    Ik hoop over een paar maanden in je voetsporen te kunnen treden in Nepal.
    Groetjes en nog veel plezier

• 14 Januari 2009 - 19:28

Pam:

He mam,
    Elin kruipt... Ze kan nog niet loszitten maar kruipen dat kan ze sinds gisteren. Dus dat is even wennen want voor we het in de gaten hebben worden Jalt's duplobouwwerken vernield en zijn puzzels opgegeten maar leuk is het wel
    kus Pam