Patagonie 2 El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Wilma Vos - WaarBenJij.nu Patagonie 2 El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

Patagonie 2 El Calafate

Blijf op de hoogte en volg Wilma

03 Februari 2014 | Argentinië, El Calafate

Wij zijn nu een week in Argentinie en vandaag van Bariloche naar El Calafate gevlogen.
Omdat we voor 20 dagen trekken en 24 dagen zeilen flink wat bagage bij ons hebben liepen wij vanmorgen als volleerde volgepakte backpackers door het centrum van Bariloche. Ieder 2 rugzakken, eentje waar hij hoort, on the back, eentje op buik. Goed in evenwicht dus.
Omdat we van Aerolineas Argentina maar 15 kg p.p. in het ruim mogen laden moest er voor het inchecken nog gegoocheld worden met de bagage. Wegen, beetje eruit, wegen, beetje erbij. Wij uiteindelijk helemaal tevreden met het resultaat (geen bijbetaling) door de boardingcontrole. Shit, mijn tas werd er tussenuit gepikt. Ik had een hele toilettas met opladers e.d. overgeladen van ruim naar handbagage. Helemaal vergeten dat daar ook een zakmes en schaartje inzaten. Maar.............de Argentijnen waren niet te beroerd. I.p.v. in de prullebak mocht ik de gewraakte attributen naar de inchekbalie brengen zodat ze alsnog in het ruim terecht kwamen. Eind goed al goed.
Morgen nemen wij de bus naar de gletsjer Perito Moreno. Dinsdag gaan wij N.P.Les Glaciares bekijken. Daarna staat N.P. Torres del Paine in Chili op het programma. Foto, s plaatsen op waarbenjij is nu te bewerkelijk. Ik zet er een aantal als backup op skydriver. Mis je de plaatjes bij het verhaal, stuur mij dan even een mailtje zodat ik je toegang kan geven tot de fotomapjes.

  • 03 Februari 2014 - 05:02

    Len:

    Wat een aardige security hebben jullie getroffen! Als ik het goed begrijp zijn jullie nu naar het zuiden afgezakt?
    Ben benieuwd of jullie afkalving van de gletsjer gaan meemaken.
    Jan, al een condor gezien?
    Heel veel plezier en natuurschoon.

  • 03 Februari 2014 - 12:27

    Marjo Somers:

    Hallo Wilma en Jan,
    met jullie verhaal bij de foto's is het nog leuker jullie trektocht door Argentinië en Chili te volgen. Nu weet ik ook dat paarden voor de voorraad zorgden!! Dus toch niet te paarden gereden de grote bergen op. Jullie klommen zelf de berg op.
    En inderdaad aardig dat de Argentijn het schaartje en mesje niet in de vuilnisbak gooit zoals ze dat bij Ryanair doen! Zoals ik lees gaat het reizen over de grote afstanden prima!
    Nu naar El Calafate voor de vogels, zoals flamingo’s. En de Big Ice te trotseren. Idris een kennis van mij van 30 jaar oud, schreef vorig jaar het volgende: "We maken een 3 uur durende wandeling (excl. de 2 uur wandelen door het bos om er te komen) over de beroemde Perito Moreno gletsjer. Goed ingepakt tegen de kou en de wind en met stijgijzers onder onze schoenen lopen we eerst nog langs de randen en aanschouwen de enorme ‘sink holes’ en de diep blauwe groeven die in het ijs ontstaan zijn. Vervolgens lopen we naar het midden van de gletsjer. Bij een van de meren midden op de gletsjer stoppen we voor een lunch, boterhammetjes met ham en kaas hebben nog nooit zo lekker gesmaakt! Er staat een enorme wind en soms worden we echt omver geblazen. Maar de tocht is spectaculair!"
    Wellicht heb ik al een beetje verklapt maar ook tips voor de kou!
    Momenteel volg ik ook de Necton! Het wordt steeds leuker wetende dat jullie over een dikke week aan boord gaan! Benieuwd naar jullie foto's zijn we zeker! Geniet van al het moois en wij doen dat ook van weer een zonnige winterdag! Groetjes Thijs en Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, El Calafate

Mijn eerste reis

No fixed plans.

Recente Reisverslagen:

20 April 2017

Boot verkocht

05 December 2016

Carieb 1 12 december 2016

29 Oktober 2016

Azoren 3

18 Oktober 2016

Azoren 2

14 Oktober 2016

Azoren
Wilma

A good traveler is flexibel and not intend on arrival

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 99771

Voorgaande reizen:

30 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: