Kattegat 2 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Wilma Vos - WaarBenJij.nu Kattegat 2 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

Kattegat 2

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

18 Augustus 2009 | Denemarken, Kopenhagen

De eerste week hebben we lekker kunnen zeilen, Hellevoetsluis (daar liggen tegenwoordig moorings op het Haringvliet) buitenom naar IJmuiden, en in 2 dagen het IJsselmeer over. Ook de tocht over wadden via Terschelling en wantijen naar Schiermonnikoog waren heerlijk bezeild. Eenmaal het zeegat uit ging de wind natuurlijk liggen en hebben we de 26 uur naar Brunsbuttel bijna helemaal op de motor gedaan. Die nacht door de Duitse bocht werden we wel bijgeschenen door de volle maan dus dat was mazzel. Eenmaal op de Oostzee hebben we de motor niet meer nodig gehad en daar doen we het toch voor. Wilden we wind, nou we kregen wind en niet zo'n beetje ook. We stoven in een paar uur van Holtenau naar de Schlei en de dag daarna naar Faborg. Daarna een paar rustiger zeiltochten naar Troense, Reerso en Ballen op Samso. Samso hebben we fietsend van Noord tot Zuid helemaal bekeken en in de baai bij Langor hebben we nog een dag voor anker gelegen.