Praag en verder Zuidwaarts - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Wilma Vos - WaarBenJij.nu Praag en verder Zuidwaarts - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

Praag en verder Zuidwaarts

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

08 Mei 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Donderdagmiddag klaarde het op en zijn wij in een kloof gaan wandelen. Jan kende de waterspreeuw alleen van natuurfilms maar nu zagen wij verschillende koppeltjes driftig in en uit het water duiken om hun jongen van voedsel te voorzien. Ook een baardmannetje werd gespot. Vrijdag met de trein naar Praag om cultuur op te snuiven. We waren op tijd weer terug op honk om de verjaardag van onze gastheer mee te vieren. De Tsjechische buren waren ook van de partij. Vandaag zijn we 200km verder naar het zuiden en naar de zon gereden waar we ons in een B&B in Treblon hebben geïnstalleerd. Een mens zeult wat mee op zo'n vakantie.Deze keer kregen wij een grote kamer met badkamer in het torentje van het huis. Het ligt heel mooi aan de stadswal van de oude vesting met uitzicht op bloeiende fruitbomen.Koelkast op de gang, keukenhoekje met waterkoker op de kamer dus wij zitten nu aan een vers broodje met koude kip van de Lidl. Onze fietsen staan beneden weer klaar voor een van de vele fietstochten die vanhieruit starten. Betaalden we in Nederland 35 euro voor een trekkershut, in Tsjechië heb je voor 40 euro een prima 2p. kamer met ontbijt. Wij houden het hier nog wel even uit.

• 09 Mei 2010 - 18:01

Jeanny:

Je laatste regel: we houden het hier nog wel even uit!!! Ja, volgens mij niet zo moeilijk om dat vol te houden.
    Groetjes, Jeanny

• 10 Mei 2010 - 13:47

Len Swierstra:

Hoi jongelui
    Wat heerlijk dat jullie zo genieten!!
    Vandaag voor de allereerste keer op internet na Transatlantic crossing. Zee was heel rustig en vlak. Zouden met zeilboot niet vooruitgekomen zijn. Leken de doldrums wel.
    Vandaag genoten van Tenerife, morgen Lanzarote.
    Cruiser is te gek!! Zelfs ijsbaan aan boord!