dec 2013 1 Myanmar the whole story - Reisverslag uit Nyaungshwe, Myanmar van Wilma Vos - WaarBenJij.nu dec 2013 1 Myanmar the whole story - Reisverslag uit Nyaungshwe, Myanmar van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

dec 2013 1 Myanmar the whole story

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

28 December 2013 | Myanmar, Nyaungshwe

Als verjaardagskado'tje trakteer ik mijzelf op een reis naar Myanmar. Het is kort dag en nog even spannend.
Het paspoort met visum wordt pas de dag voor vertrek bij mij in de brievenbus gegooid.
Ik kan naar Schiphol. Via Dubai vlieg ik naar Bangkok, de volgende dag door naar Yangon.
Ik zoek het door de Lonely Planet aangeraden eettentje op voor mijn 1e warme maaltijd in Myanmar. Het zal voorlopig de laatste zijn.
Die nacht wordt ik hondsziek wakker en prijs mijn eigen badkamer.
Regelmatig zit ik die nacht op mijn kni"en voor de wc-pot. Echt opluchten doet dat niet.
Wat een ellende na 'e'en etentje.
Mijn 2e vakantiedag blijf ik in bed en start voor de zekerheid met een antibioticumkuur.Ik knap wat op en kan de volgende dag de schitterende Schwedagon Paya bezoeken.

Het is heet in Yangon. Ik ben niet fit dus maak ik een aaangepast reisplan. In plaats van met bus en boot naar de Bagan-vlakte, vlieg ik naar Heho. Ik verwacht daar in de bergen rondom het Inle Lake verder op te knappan. Het tegendeel is waar.
In Nuaungshwe lig ik 5 dagen op mijn guesthousebed.
Het Inle Lake (de attractie hier) heb ik helemaal niet gezien. Het kan me op dit moment gestolen worden.
's Morgens probeer ik een witte boterham met banaan naar binnen te werken maar maag en darmen verzetten zich daartegen.
Dat wordt niets zo. Ik laat een dokter komen. Hij overhandigt mij de 2e antibioticumkuur. De pillen komen er sneller weer uit dan dat ze er in gaan.. Een foto van de dokter heb ik niet gemaakt. maar duidelijk is wel , voor medische hulp moet ik niet in Myanmar zijn.
Ik vraag mijn guesthouse lady tickets naar Bangkok te regelen.
Vaarwel Birma.

  • 28 December 2013 - 10:25

    Jeanny:

    Mooi shit allemaal.
    Eerst de stress met je visum en nu dit. Pfffffff.

  • 28 December 2013 - 13:25

    Len:

    Wat heavy allemaal. 5 dagen in bed..Wist niet dat je zo ziek was geweest.Is het nu helemaal beter of sluimert er nog wat?

  • 31 December 2013 - 10:09

    Annet:

    Dag Wilma,
    bij het voorbereiden van onze vakantie naar Birma in maart kwam ik op jouw stukje tekst. Mens, wat een tegenvaller! ik hoop voor je dat het snel goed komt en je in BKK een betere behandeling krijgt.
    Misschien kun je dan in BKK toch nog wat leuke dagen doorbrengen.
    Ik voel met je mee want ben zelf ooit, ca 25 jaar geleden, heel ziek geweest in China, met ziekenhuisopname en veel gedoe en stress maar toch goed hersteld en verder gereisd.
    Ik wens je het allerbeste! hou je taai.
    hartelijke groeten,
    Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Nyaungshwe

Mijn eerste reis

No fixed plans.

Recente Reisverslagen:

20 April 2017

Boot verkocht

05 December 2016

Carieb 1 12 december 2016

29 Oktober 2016

Azoren 3

18 Oktober 2016

Azoren 2

14 Oktober 2016

Azoren
Wilma

A good traveler is flexibel and not intend on arrival

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 100084

Voorgaande reizen:

30 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: