Noorwegen 1 Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Wilma Vos - WaarBenJij.nu Noorwegen 1 Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

Noorwegen 1 Trondheim

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

05 Juli 2010 | Noorwegen, Trondheim

Afgelopen woensdag van Waalwijk naar Noord-Denemarken gereden. In de buurt van Frederikshavn voor de 1e keer onze tent opgezet. De Tom-Tom, gisteren aangeschaft (ja,ja de vosjes laten het geld rollen) bracht ons vlekkeloos tot aan de camping.
Donderdag in 10 uur de oversteek naar Oslo gemaakt. De grote boot slalomde op volle kracht het schitterde, steeds smaller wordende Oslofjord in.
Vrijdag hebben we een plaatsje uitgezocht aan de rand van N.P. Hardangervidda waar we ,s avonds nog een schitterende wandeling hebben gemaakt. Genoeg elandenkeutels maar de schijters zelf hebben we niet kunnen ontdekken. Zaterdag een fietstocht langs een ander fjord. Zondag naar het volgende N.P. Jotunheimen. Overweldigende natuur. We hadden voor vandaag daar een wandeling gepland maar vanmorgen regende het en hebben we zo lang uitgeslapen dat het te laat was voor de bergtocht en we maar verder noordwaarts gereden zijn.We hebben tenslotte de Lofoten als doel gesteld. Het bivakkeren in de tent bevalt goed. We maken er een sport van om binnen 'e'en uur de boel te hebben staan, bedjes gespreid, piepers op het gas. Vandaag als proef ons met doorgesneden ui ingesmeerd tegen de muggen. Als het helpt is dat meegenomen, want in het Noorden schijnen er nog meer van die geniepige stekers rond te vliegen. Ze komen vooral 's avonds pesten. Hoe ze weten dat de avond gevallen is begrijp ik niet want donker wordt het hier al niet meer.

• 05 Juli 2010 - 20:24

Len:

Hoi Wilma en Jan
    Dat zijn schitterende plaatjes en met jullie marktplaatstent kun je wel tegen een stootje.
    Heel veel plezier maar wacht je voor de muggen.
    Tip: bij outdoorwinkels verkopen ze een klamboenetje voor over je hoofd, dat gebruikten we op IJsland over een pet.

• 08 Juli 2010 - 04:59

Jeanny:

Welke marktplaats-tent is het? Borkel of de Achterhoek?
    Is wel een mooie hoor.
    Alleen die muggen, brrrrrrrrrrrr!
    Ik moest jullie de groetjes van papa en mama doen. (en van ons natuurlijk).

• 08 Juli 2010 - 19:16

Walter Und Anne:

Hallo Wilma und Jan
    Eine sehr schöne Landschaft dort oben im Norden, wir waren vor vielen Jahren einmal mit dem Camper dort. Hatten im August schon Neu-Schnee auf der Hardangerwidda. Achtung: Elche und Nacktbader dürfen abgeschossen werden!!!
    Liebe Grüße aus dem heißen Athen
    Walter und Anne