14 Terug in Pakse - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 14 Terug in Pakse - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

14 Terug in Pakse

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

29 Januari 2008 | Laos, Vientiane

Vanmorgen weer om 6 uur op pad. Maar niet voor lang. Om tien over zes een platte band. Wat nu. Nog niet veel verkeer dus een lift met brommer en al op een vrachtwagen zat er niet in. Terug de berg oplopen zag ik ook niet zitten. Dan maar rijden, ja ik weet het, slecht voor de binnenband maar het schiet wel op. Gelijk in begin van stadje hut met als uithangbord een brommerband. Daar wilde een jongen mij wel helpen. Er zat een klein spijkertje in de buitenband maar hij kon het lekje moeilijk vinden en stelde voor om er voor 25.000 kip een nieuwe binnenband op te leggen. Kun je toch niet voor tobben voor die 2 en een halve dollar. Handige jongen, dat had hij meer gedaan. Wiel losgekoppeld, band er af, nieuwe band met zijn blote voeten om de velg wrikken en om half 7 reed ik weer. Hij natuurlijk blij met de kapotte band die ik hem liet houden. In Pan Boktang nog even helemaal volgetankt om aan de 70 km lange jungleroad te beginnen. Het zandpad liep de eerste 35 km dwars door een woud. Kwam bij de waterval nog een Belgische jongen tegen die ook om 6 uur was vertrokken en net als ik vet stond te genieten. De rest van de weg liep door grote rubber- en theeplantages. Net een flinke kip tandoori op om de schade in te halen. Morgenvroeg met bus naar Zuiden, gebied van de 4 duizend eilanden bezoeken. Het wordt weer eens tijd voor een boottochtje.

  • 29 Januari 2008 - 17:22

    Len:

    Jij stiekemerd, niks zeggen en dan de "Pakxe" race rijden!! Zo maak je wel van alles mee! Ziet er gaaf uit dat brommertje. Ben benieuwd naar de 4000 eilandenfoto's. Ik volg je op "google earth", dat zij hele afstanden die je aflegt.
    Renske is vanochtend veilig in NL gearriveerd, Bas in Australie en wij wachten op Leo en Jose, die hier morgen arriveren.
    Groetjes en veel plezier verder.

  • 30 Januari 2008 - 06:38

    Jeanny:

    men zegt wel eens
    "DIE SPOORT ECHT NIET,
    maar nu begin ik aan mijn zus te twijfelen, het is maar goed dat we het niet geweten hebben, 3 dgn weg van de bewoonde wereld, in bamboehut slapen, maar toch komt het wel goed met jou, want al heb je veel honger, je hebt het toch niet aangedurft met dat vlees met vliegen.
    Geniet nog van alles.

  • 30 Januari 2008 - 13:03

    Suzanne:

    Hoi Wilma, n.a.v. de "horror-verhalen" van Jeannie (op bromfiets door de jungle en zo) je website bekeken. Het is weer aan mooie - spannende - reis. John en ik hadden van de week al eerder naar je website gekeken, maar waren in de war gebracht door je reisschema (terugreis februari 2007!?).
    Nog veel plezier terplaatse en alvast een goede thuisreis gewenst.
    Groeten, John en Suzanne

  • 31 Januari 2008 - 10:54

    Marijke:

    Hey Tante!

    Wat een verhalen! Wel echt heel stoer..
    Veel plezier nog en uitkijken ;)!

    Gr. Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Mijn eerste reis

No fixed plans.

Recente Reisverslagen:

20 April 2017

Boot verkocht

05 December 2016

Carieb 1 12 december 2016

29 Oktober 2016

Azoren 3

18 Oktober 2016

Azoren 2

14 Oktober 2016

Azoren
Wilma

A good traveler is flexibel and not intend on arrival

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 100070

Voorgaande reizen:

30 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: