Patagonie 4 Puerto Natales - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Wilma Vos - WaarBenJij.nu Patagonie 4 Puerto Natales - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

Patagonie 4 Puerto Natales

Blijf op de hoogte en volg Wilma

11 Februari 2014 | Chili, Puerto Natales

En dan rijd je weer uren door een totaal oerlandschap. Pas bij nadering van de Chileense grens weer bewoonde wereld in de vorm van een mijnstadje. Bij de grensovergang moet alle bagage uit de bus en door de controle. Voordat een volle bus gecontroleerd en van visum is voorzien ben je zo een uur verder. Een half uur later worden we afgezet bij Estation de busses in Puerto Natales.
Omdat het boeken van een rechtstreekse bus van hier naar Ushuaia, in Nederland maar niet wilde lukken, ga ik dat eerst in orde maken. In tegenspraak met allerlei eerdere berichten blijkt er wel degelijk een rechtstreekse verbinding te bestaan tussen Puerto Natales en Ushuaia. Betaling met visa card mogelijk. Yes, gelukt, tickets voor volgende week op zak. We lopen het stadje in. Armoedige huisjes uit spaanderplaat met golfplaten daken rond het centrum. In de buurt met hostels is meer rijkdom af te lezen van de gebouwen. Wij betrekken onze kamer in Kau lodge. Ht ligt schitterend aan het water, aan de einder hoge besneeuwde bergen. 's Avonds zoeken wij een visrestaurant op. Een pakketje witvis met kruiden in aluminiumfolie gaargestoomd.