Met de fietsen naar Tsjechië - Reisverslag uit Velká Bukovina, Tsjechische Republiek van Wilma Vos - WaarBenJij.nu Met de fietsen naar Tsjechië - Reisverslag uit Velká Bukovina, Tsjechische Republiek van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

Met de fietsen naar Tsjechië

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

06 Mei 2010 | Tsjechische Republiek, Velká Bukovina

Het was goddelijk vorige week op de Grevelingen. Wakker worden met de nijlganzen op de steiger op de archipel. Maar het mooie weer was van korte duur. Volgens buienradar moesten wij richting oost gaan als we aangename temperaturen wilden dus....natuurlijk onze plannen bijstellen. Nog een paar dagen geprobeerd een camper te huren maar uiteindelijk dinsdagmorgen weggereden met de fietsen acher in de Berlingo. Via de van P&P geleende TomTom terecht gekomen in het kleine plaatsje Velka Bukovina. Gastvrije Rob en Elly runnen daar B&B TVRZ. Als je de voordeur binnenkomt stap je in een andere wereld. De inpandige kapel is omgetoverd tot een schitterende woon/eetkamer en de slaapkamers zijn sfeervol, ruim, en van alle gemakken voorzien. Kortom, een geweldige uitvalsbasis om de omgeving te verkennen. Gisteren hebben wij dat op de fiets gedaan. De combinatie van een aantal genummerde fietspaden leverde een afwisselende tocht op over heuvels, door gehuchtjes, door het bos en om een aantal meertjes heen. Een enkelee top was voor mij te pittig maar lopend kom je ook boven. Vanaf de stad Ceska Lipa lag er een schitterend nieuw bike/skatepad over het oude spoorlijntje naar Volfartice. Daar eindige het bij het oude stationnetje en daalden we via een grindpad weer af naar de weg. De mooie weersvoorspellingen zijn nog niet echt itgekomen. Morgen met de trein naar Prag en dan zien we wel verder.

• 06 Mei 2010 - 19:18

Jeanny:

Hoi vakantiegangers,
    Toen ik jullie verhaal doorbelde naar papa en mama en ik vertelde dat Jan op de foto waar hij iets aan het lezen is, voor priester door kon gaan, had mama het over de absolutie en is er ook een biechtstoel? Ze heeft me toch staan lachen.
    Hele mooie foto's, het lijkt me ook ook iets voor ons.
    Bewaar het adres maar goed, you never know!!!