1 Kolhapur - Reisverslag uit Kolhāpur, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 1 Kolhapur - Reisverslag uit Kolhāpur, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

1 Kolhapur

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

31 December 2008 | India, Kolhāpur

Via Brussel, Zurich naar Mumbai gevlogen. Ook overnachten in hotel bij vliegveld was vlot geregeld. Vanmorgen om half 9 stond busje weer klaar, so far so good. Ja, had je gedacht. Sorry mam, have to tank fuel first mam. Oke no problem. Kan gebeuren, maar of dat nu echt nodig was voor 4 liter benzine.Prompt wil de motor niet meer starten dus komen alle pompbedienden opdraven om aan te duwen. Daar zit je dan op de achterbank aangestaard door 5 paar donkere ogen die zich voor jou staan uit te sloven. Volgens mij werd er een show opgevoerd, met succes, natuurlijk een extra vette fooi als de chauffeur mij uiteindelijk voor de terminal 1A afzet. Les nummer 2: Laat de taxi nooit wegrijden voordat je gecontroleerd hebt of je op de goede plek bent gedropt. Nee dus. Een busje van de vliegmaatschappij brengt mij naar terminal 1B. Fooi mag deze chauffeur niet aannemen maar hij geeft mij een hint. Hij mag wel geld vinden in zijn auto dus laat ik biljet achter op de zitting.
Bumperkleven:
afstand houden kennen ze hier niet. Dit is echt kleven. Niet alleen voor en achter maar ook aan de zijkant kan er geen voetlengte meer tussen. Als de driver uit het raam wil spugen zonder de buren te raken moet hij een gaatje in de file opzoeken. Met Kingfishet vlucht van een uur naar zuiden. Kolhapur is indrukwekkend authentiek. Zit in een basic-hostel tegenover het busstation. Alleen daar kijk ik mijn ogen al uit. Schitterend die kleurrijke mensen en ze laten me goed met rust terwijl ik toch behoorlijk opval tussen louter Indi"ers.

  • 31 December 2008 - 14:40

    Len Swierstra:

    Joepie, ben ik de eerste?
    AUTHENTIEK, DIT IS WAT JE WILT!!
    Geniet van het spugende volkje,dat zich met uiterste precisie door het verkeer wurmt. Laat je niet afzetten met de wisseltruc die ons overkwam: het geld was dubbelgevouwen en werd dus ook dubbel geteld!!
    Geniet van mooi India

  • 31 December 2008 - 16:37

    Jeanny:

    wij zijn nu bij Ivonne en Ruud, eventjes de meters uitrekenen voor de stenen voor ons huis.
    Gaan nu nar Borkel en zal dan papa en mama eventjes bellen.
    Fijn dat je iets hebt laten weten.
    Een hele fijne jaarwisseling. Zal wel heel apart zijn.
    Liefs.

  • 31 December 2008 - 17:16

    Papa En Mama:

    ik heb mama nu aan de telefoon. Lenie heeft net naar hun gebeld en alles verteld. Je moet de hartelijke groeten hebben. Mama vertelt nu dat ze een kamer op de wilgenhof voor lenie heeft gereserveerd voor 12 februari. veel liefs van papa en mama.

  • 01 Januari 2009 - 09:59

    Ivonne:

    Tanteke,

    Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar, met veel mooie reizen! Je zet het jaar direct goed in! Veel plezier!

    Groetjes van een werkende Ivonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kolhāpur

Mijn eerste reis

No fixed plans.

Recente Reisverslagen:

20 April 2017

Boot verkocht

05 December 2016

Carieb 1 12 december 2016

29 Oktober 2016

Azoren 3

18 Oktober 2016

Azoren 2

14 Oktober 2016

Azoren
Wilma

A good traveler is flexibel and not intend on arrival

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 100083

Voorgaande reizen:

30 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: