8 Madikeri - Reisverslag uit Madikeri, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 8 Madikeri - Reisverslag uit Madikeri, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

8 Madikeri

Door: Wilma

08 Januari 2009 | India, Madikeri

Weer van de geplande route afgeweken om Madikeri te bezoeken of beter gezegd de thee- en koffieplantages die hier in het koele klimaat van het Keduga gebergte goed gedijen. Me met een riksja 8 km verder af laten zetten bij de Golden Mist Plantage, 14 jaar geleden aangelegd door een Duitser, geholpen door een complete inlandse familie die hij in dienst heeft. In principe overnacht ik alleen op plekken waar het geld rechtstreeks naar inlanders gaat maar ik had hier weinig keus. De andere estates waren of te duur of volgeboekt en Madikeri zelf vond zelfs ik te smerig om te overnachten.Alleen dankzij de betalende gasten lukt het de eigenaar om het hoofd boven water te houden totdat de planten groot genoeg zijn om voldoende op te leveren. Een heerlijke plek in de natuur om even bij te tanken.

• 09 Januari 2009 - 19:16

Marian Pulles:

heb net je reisverslagen gelezen en heb genoten en ben weer zwaar onder de indruk, waar je allemaal terecht komt,ziet en meemaakt. Je doet het allemaal maar en ervaart zo de meest mooie momenten dicht bij de bevolking,chapeau. Wens je nog veel reisplezier en blijf je volgen.

• 10 Januari 2009 - 09:41

Marieke Pulles:

Hoi Tante,
    je beleefd het allemaal wel weer. Ben stiekem heel jaloers. michel en ik gaan van de zomer naar India en Nepel. ik kom natuurlijk even tips halen. nog heel veel plezier en ik ben benieuwd naar de foto,s. Ik moet echt gaan schaatsen. Schandalig dat dat er nog niet van gekomen is. Spreek je als je thusi bent, maar eerst genieten jij!!!!!!! Liefs Marieke

• 10 Januari 2009 - 09:57

Jeanny:

Het is me hier een partijtje koud!!!!!!!
    Blijf daar, blijf daar, gistermorgen om 10 uur was het hier nog -11,5 gr. Vanaf mijn bureau nu wel een prachtig uitzicht over de besneeuwde weilanden met rijp op/aan de bomen. Echt prachtig. Jammer dat ik jouw fototoestel niet hier heb voor hele mooie foto's te maken. Dan maar mijn Sony gebruiken.