15 treinreizen - Reisverslag uit Kochi, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 15 treinreizen - Reisverslag uit Kochi, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

15 treinreizen

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

20 Januari 2009 | India, Kochi

Het moest er toch eens van komen. Tot nu toe met bussen gereisd omdat die veel frequenter rijden en je niets hoeft te plannen. Maar India verlaten zonder in de beruchte treinen te hebben gezeten kan natuurlijk niet. Gisteren de proef op de som van Kollam naar Vakkala. Ze hadden nog zo gezegd, minstens 2e klas maar ik vergeet dat natuurlijk en krijg een normal kaartje in handen. Nou ja, wat dan nog, met alleen kleine rugzak moet dat toch gaan lukken. Had je gedacht, hele ervaring, had het toch niet willen missen. Uberhaupt al een sport om in die trein te komen en niet te blijven hangen op de treeplank. En daar sta je dan met onder elke oksel een Indi"er. Ik wordt uitgenodigd om bij een medelever in bed te klimmen tegen het plafond. Ik bedank in eerste instantie maar als de temperatuur stijgt, mijn okselfrisheid afneemt en mijn benen wat slapjes worden denk ik, komaan, met mijn touwladderervaring moet de klimpartij zeker gaan lukken. Ik trek de stoute schoenen aan en klim naar boven. Die schoenen hadden natuurlijk uitgemoeten en daar werd ik snel op gewezen maar toen was ook iedereen tevreden. Zithoogte had ik niet, beetje onderuitzakken, kop tegen plafond en geweldig uitzicht op grote ventilatoren. Gelukkig was de rit niet al te lang en de les wel duidelijk.
Voor de terugweg het duurste kaartje gekocht en vandaag 2e klas airco/sleeper gereisd naar Kochi. Komen ze je nog een omeletontbijtje op bed brengen. Zo kan het dus ook.

  • 20 Januari 2009 - 08:42

    Marijke:

    Ik ken het gevoel een beetje van zo'n treinreis! Waren ze daar ook in de trein ontzettend vieze dingen aan het bereiden?? Hoe noemde erwin het ook alweer? Owja, een varkensstal! Oma moest er in ieder geval erg om lachen! Zal haar dit donderdag vertellen, kan ze weer lachen :)!

  • 20 Januari 2009 - 13:29

    Jeanny:

    Ja, wij hebben in China 15 uur in trein gezeten, maar gelukkig met zijn vieren in een coupé. Maar die w.c.'s en dat restaurant!!! Er vroeg iemand of Jan er eentje mee wilde drinken, maar zelfs onze Jan heeft het afgewezen. Nou, en dan moet toch wel heel vies zijn, niet dan? Geniet nog van je laatste paar dagen.
    Groetjes.

  • 21 Januari 2009 - 07:32

    Jeanny:

    Zijn dat jouw kromme tenen? Je kan daar nog niet eens liggen, alleen beetje hangen zie ik wel.Hoeveel uur heb je dat vol moeten houden?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kochi

Mijn eerste reis

No fixed plans.

Recente Reisverslagen:

20 April 2017

Boot verkocht

05 December 2016

Carieb 1 12 december 2016

29 Oktober 2016

Azoren 3

18 Oktober 2016

Azoren 2

14 Oktober 2016

Azoren
Wilma

A good traveler is flexibel and not intend on arrival

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 100085

Voorgaande reizen:

30 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: