GC 2 krabben vangen en vis eten - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wilma Vos - WaarBenJij.nu GC 2 krabben vangen en vis eten - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

GC 2 krabben vangen en vis eten

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

11 Februari 2010 | Spanje, Madrid

Nu 2 dagen op pad geweest. Gisteren rijdend langs de kust moesten we nog zoeken naar mooie plekjes. Vandaag, in het binnenland, kwamen we ogen tekort. In het Noord-westelijke puntje van het eiland grote bananenplantages. Je zou denken, dat ziet er mooi uit maar als alles bedekt is met plastic ziet het er maar naargeestig uit. Bij de vuurtoren een schitterend schouwspel van hoge golven die turkoois kleurend op de lavarotsen te pletter slaan. Vandaag dus het binnenland in. Onze huisbaas stuurde ons een binnendoorweggetje in maar dat was wel even slikken. Een helling van naar onze schatting tegen de 30 graden.Van omkeren was geen sprake, er was eenvoudig geen plek voor, dus in de eerste versnelling en gas geven maar. En hopen dat de motor niet afslaat. Natuurlijk veilig boven gekomen maar we begrijpen nu waarom bijna alle auto's schade hebben want de binnenwegen en de straatjes in de dorpen zijn heel smal en bochtig.Het was een schitterende tocht naar het hoogstgelegen plaatsje Artenara. Was de kust nog kaal, in het binnenland groeit alles weelderig. Verschillende hoogtes geven verschillende vegetatie. We stegen via eucaliptusbossen tot boven de wolken waar vooral naaldbomen groeien. Baardmossen op de bomen en vetplanten op de rotsen. Ook veel exotische bloemen.Af en toe de auto aan de kant om een stukje te lopen.Er schijnt regen aan te komen maar tot nu toe hebben we 3 mooie dagen vol zonneschijn bij aangename temperaturen gehad. 's Avonds zien we via de satelietantenne hoe Nederland zucht onder sneeuw en ijs. We missen de natuurijstochten maar een mens kan niet alles hebben.

• 12 Februari 2010 - 15:37

Jeanny:

Het vis(je) eten zou voor mij niks zijn. IK ZIE GRAAT, BRRRRR.
    Maar die zon, tja, dat zou heerlijk zijn en zeker die temperaturen.
    Geniet er weer van.
    Ik zal jullie 2 waarbenjij.nu berichten effe uit printen, dan kunnen we die vanavond mee naar Eindhoven nemen.
    Groetjes, Jeanny.

• 12 Februari 2010 - 22:39

Len:

Leuk dat jullie foto´s kunnen versturen. Vanaf Cuba is dat niet mogelijk. Geniet ervan!!

• 13 Februari 2010 - 17:48

Jalt:

Lieve Opa en Oma,
    Lijkt me erg lekker vis met slagroomsoesjes. kusje Elin en Jalt en nu wil ik niets meer schrijven, ik wil weer graag foto's kijken, wauw oma loopt op lavavelden