12 Kerala - Reisverslag uit New Delhi, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 12 Kerala - Reisverslag uit New Delhi, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

12 Kerala

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

15 Januari 2009 | India, New Delhi

Na de provincies Maharashtra Karnataka en Andhra Pradesh zit ik nu in de provincie Kerala. Hier kunnen ze de afvalbak gelukkig wel vinden. Beduidend minder troep op straat. De mensen zijn opener/ nieuwsgieriger. Wordt overladen met allerlei vragen en zou elke dag bij een local kunnen logeren. Ga daar maar niet op in want het is best wel vermoeiend om constant sociaal wense3lijk bezig te zijn. Sta hier wel in aanzien. in tegenstelling tot ons kikkerlandje waar de status van leraar aardig gedevalueerd is horen teachers hier tot de hoogste kaste. Is moeilijk om ze aan het verstand te peuteren dat ik niet zo rijk ben als ze vermoeden. Mijn plastic horloge helpt wel mee om ze te overtuigen. Hier wordt alle geld omgezet in bling-bling, liefst goud.
Slaap nu in Allepae. Beroemd om zijn backwaters, evenwijdig aan de kust gelegen ondiepe binnenwateren. Ze proberen je hier op een houseboat te praten. Ziet er wel schitterend uit, een bamboe huis op een boot gebouwd voor ongeveer 50 euro 22 uur je privedomein, inclusief kok en kapitein. Ik verkoos vandaag de local governmentsboat die alle eilandjes aandoet. Me af laten zetten op een van die eilandjes en in het visrestaurantje mezelf op verse vis getracteerd. Mijn onderkomen hier is een bamboehut in de tuin van een hotel. Lekker luchtig onder de klamboe en de draaiende fan want het stikt hier van de muskieten. Gelukkig slik ik malariapillen.Niet echt nodig zeggen ze hier maar je weet maar nooit. Morgen de boot richting Kollam. Ik laat me dan halverwege afzetten bij de ashram van Matha Amrithanan, "the hugging mother" . Daar blijf ik 24 uur om me eens lekker te laten knuffelen.

  • 16 Januari 2009 - 07:50

    Jeanny:

    Zijn ze daar niet constant "lolexen" aan het aanbieden, zeker nu ze je plastic horloge ontdekt hebben?
    Enne, 6 dekens? Je weet het, hè, daar ging ik echt niet onder liggen. Dan maar met mijn kleren aan het bed in duiken.
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

No fixed plans.

Recente Reisverslagen:

20 April 2017

Boot verkocht

05 December 2016

Carieb 1 12 december 2016

29 Oktober 2016

Azoren 3

18 Oktober 2016

Azoren 2

14 Oktober 2016

Azoren
Wilma

A good traveler is flexibel and not intend on arrival

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 100083

Voorgaande reizen:

30 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: