13 fietstochtje - Reisverslag uit New Delhi, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 13 fietstochtje - Reisverslag uit New Delhi, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

13 fietstochtje

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

16 Januari 2009 | India, New Delhi

Fietsen voor de gasten beschikbaar dus vanmorgen vroeg gemeld voor de beste keuze maar van de drie die ze hadden kwam er maar een door de keuring. Halflege banden dus dan vraag je naar een pomp. Eindelijk begrijpen ze de bedoeling. Just wait mam, somebody brings one. In de tussentijd de fiets wat opgekalefaterd want fietsonderhoud is een vreemd begrip hier. Do you have oil. Oil??????, Yes, oil, maybe coconutoil from kitchen. Je ziet ze denken die is gek maar oke, klant koning dus bekertje coconutoil. Ik fiets op zijn kop, 5 man eromheen en spoedcursus smeren wat er te smeren valt. Wow, you'r clever mam. Inmiddels was fietspomp gearriveerd, pompen en ik kon op weg. Binnen 2 minuten platte band. Ik weer terug. Sorry, sorry mam, maar......oplossing nabij. De poortwachter, ocherm, goeie ziel, duidelijk lager in de pikorde, had achter zijn wachthok zijn grootste bezit staan. Een oude engelse fiets compleet met brooks zadel. Werd gewoon gevorderd door hotelpersoneel, weigeren van mijn kant had geen zin. Ik op die fiets naar de beach, kop thee gedronken, foto's gemaakt en weer terug naar hotel. De portier helemaal opgelucht toen hij zijn fiets ongedeerd terug had. Ik heb hem stiekum 100 roepie in zijn handen geduwd. Ik heb er weer een vriend bij.

  • 16 Januari 2009 - 13:35

    Ivonne:

    Nou Nou, wat een verhalen weer, ziet er gaaf uit!... Nog geen tijd om alles bij te lezen, maar daar ga ik dit weekend maar eens even voor zitten!
    Wij zijn lekker druk met de voorbereidingen van onze reis, duurt nog even, maar Peru gaat het worden!

    Geniet er nog van!

    Ivonne

  • 16 Januari 2009 - 13:52

    Len:

    Fantastische ontwikkelingswerkster ben je. Fietsen smeren, banden pompen,groot onderhoud aanleren enz
    Enne...hoe zit nou zo'n "brooks" zadel uit 48?
    Morgen vertrekken we voor een week naar St Kitts en Nevis, dat we va Saba kunnen zien op 50km. Renske en Lourens sluiten zich dinsdag bij ons aan, Bas en Andrien arriveren 25-1. Wordt vast dolle boel!!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

No fixed plans.

Recente Reisverslagen:

20 April 2017

Boot verkocht

05 December 2016

Carieb 1 12 december 2016

29 Oktober 2016

Azoren 3

18 Oktober 2016

Azoren 2

14 Oktober 2016

Azoren
Wilma

A good traveler is flexibel and not intend on arrival

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 100079

Voorgaande reizen:

30 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: