17 balletje balletje - Reisverslag uit Bombay, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 17 balletje balletje - Reisverslag uit Bombay, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

17 balletje balletje

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

24 Januari 2009 | India, Bombay

Ja zo noemden ze dat geintje met die bekertjes en balletjes. Hier in Bombay hebben ze een variant ballonnetje ballonnetje en......Wilma is er ingestonken. Bij the Gateway van Mumbai, een van de drukste plaatsen hier lopen verkopers rond met hele supergrote ballonnnen. Oh leuk voor de Jalt en Elin, dan breng ik tenminste toch iets mee naar huis voor de kleinkinders. Maar gelijk zak van 10 gekocht, zo zielig als die ene snel pang zegt. Ik best tevreden met deal, komt er een andere ballonnenman op me af. Look Mam, you bought small size, not big one. See mam I sell big one. Jezus, where is he, I'am going to kill him. No mam he is already home mam. If you know him, you play together. Oh. no mam, I am honoust mam. You can buy mine mam, special price mam. natuurlijk wilde hij de kleine wel inruilen en met bijbetaling kreeg ik de grote. Ben trouwens benieuwd of ik nu geen middelmaatje heb. Misschien wel 3 man in complot maar die derde durfde zich niet meer te laten zien denk ik. Maar gedeelde smart is halve smart. Ik was niet de enige onnozelaar deze dag in Mumbai. Als ik een westerling zag bij een van de vele ballonnenmannen kon ik het niet laten even mee te spieken en op het hart te drukken de maat te controleren. In de meeste gevallen kwam die waarschuwing te laat. Ze waren al met tweede of derde ruil bezig. De oplichtertjes hielden er een strak tijdschema op na.

• 24 Januari 2009 - 20:17

Jeanny:

Ja zo gaat dat. Voor je er erg in hebt, ben je "genaaid".
    Goeie vlucht. Doei.

• 26 Januari 2009 - 15:41

Erik En Gerda:

Dag Wilma,
    Wij zijn de passagiers die met U de vlucht hebben gedeeld tussen Zurich en Brussel. Ondertussen naar enkele van je fotos gekeken; ze zijn prachtig: proficiat.