5 Vejrø - Reisverslag uit Vejrø, Denemarken van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 5 Vejrø - Reisverslag uit Vejrø, Denemarken van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

5 Vejrø

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

21 Augustus 2009 | Denemarken, Vejrø

Na het spektakel van gisteren vandaag een rustige dag. Uitgeslapen, boodschappen en weer verder tussen de eilanden doorgescharreld. Met een rustig windje op Smaellands vaarwater gekruist naar het piepkleine eilandje Vejrø. Wat een verschil met de laatste keer dat we hier waren. De eigenaar van het eiland heeft kapitalen uitgegeven om van het eenvoudige haventje een luxe jachthaven te maken. De sfeer op land is gelukkig nog steeds uniek. Tijdens een wandeling komt ons jachtinstinkt boven. Konijnen, hazen, fazanten en herten kruisen ons pad. We laten het maar uit ons hoofd. Wel staan er weer 4 potjes bramenjam af te koelen in de kombuis en hebben we heerlijke Reine Claudes geplukt. Mijn stoere schipper overweegt om de trossen niet meer los te gooien, hij vindt het hier geweldig. Komt ervan als je met de VUT bent. Maar ja, mijn plicht roept nog. We komen toch maar naar huis, misschien zijn daar de bramen inmiddels ook wel rijp.

• 22 Augustus 2009 - 07:15

Len:

Lekker spannend allemaal, vooral als het goed afloopt.
    Met een boot weet je nooit wat je die dagtegenkomt als je 's morgens de trossen losgooit! Dat vond (vind)ik de uitdaging van zeilen.
    Behouden vaart en ....graag meer van die spannende avonturen!

• 22 Augustus 2009 - 15:34

Dick En Sil:

hai jan en wilma,
    leuk zo even wat van jullie te horen..Wij gaan eindelijk aan ons "grote avontuur "beginnen. volgende week vliegen we om onze kindjes te halen in haiti. veel vaar plezier jullie enneuhhh... beetje brutaal maar bewaar een toastje met die jam voor bij een kuipborreltje...
    gr dick

• 22 Augustus 2009 - 19:49

Jeanny:

Zit Jan in dat gastenboek iets te tekenen???
    Ik ben net met de fiets van ons Ivonne naar Eindhoven gefietst. Had jullie verhalen en die van Ivonne en Marijke , die ondertussen in Bolivia zijn, uitgeprint en meegenomen. Groetjes.

• 26 Augustus 2009 - 05:17

Jeanny:

Nog steeds zonder stroom???
    Het is een "simpel" iets, maar wel heel gemakkelijk als je het hebt.
    En naar huis voor o.a. de bramen? In de Peperstraat zijn ze overheerlijk en tja, nu die met zijn vieren op vakantie zijn, kan ik die lekker opeten.
    Groetjes.