2 Het nieuwe jaar - Reisverslag uit Kolhāpur, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 2 Het nieuwe jaar - Reisverslag uit Kolhāpur, India van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

2 Het nieuwe jaar

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

01 Januari 2009 | India, Kolhāpur

Eerst voor iedereen natuurlijk een heel mooi 2009 en zoals de Indiers zeggen "happyness you will only find in your own mind" dus moet dat voor iedereen weggelegd zijn.Oud tot nieuw viereneenhalf uur eerder dan in Holland gevierd temidden van een local family. Eerst met z'n allen rond het vuur waarop de kookpotten stonden te pruttelen. Toen het eten klaar was met de vrouw des huizes binnen gegeten. De mannen bleven buiten en verontschuldigden zich dat ze alkohol dronken. Vreemde mannen, alkohol en vrouwen gaat blijkbaar niet samen. Genoeglijk gekeuveld met de echtgenote, upper middle kaste, goed opgeleid en Engelsvaardig. Het is een gearangeerd huwelijk en trouwen buiten je eigen kaste is hier in Kolhapur notdone.De eigenaar van het hotel heeft mij geholpen de volgende route uit te stippelen, een busplaats te reserveren en een hotelkamer te boeken bij een vriend in de volgende plaats. Hier zo weinig toeristen dat er niets in het Engels staat aangegeven en dan is het toch wel verleidelijk hulp aan te nemen. Heb moeten beloven bij deze familie terug te komen en dan met de hele familie, compleet met kleinkinderen. Vakantiebestemming voor volgend jaar dus al geregeld, Jan en kids....geintje.

• 01 Januari 2009 - 19:45

Pam:

He mam,
    gelukkig nieuw Jaar
    Wat een prachtige foto's alweer. Wij hebben een rustige nacht achter de rug. Jalt en Elin hebben door al het vuurwerk heengeslapen. Vandaag verlaat kerstdiner gehad bij Pieter thuis. Papa is flink aan het schaatsen. En er is al geen scheepsvaart meer in de keizersgracht en in friesland om die dicht te laten vriezen. Dus een hele kleine kans op een elfstedentocht. ja leg dat maar eens uit aan die indiers.
    liefs Pam

• 01 Januari 2009 - 22:01

Jeanny:

Willem, de beste wensen van ons allemaal. Alle visite voor Jan's verjaardag is weg. Was druk maar erg gezellig.
    Jan was na het schaatsen ook nog naar Borkel gekomen, heel erg leuk.
    Die teenringen is dat iets voor ons pa? Hoeft hij geen teenstukjes meer te gebruiken. Doei

• 02 Januari 2009 - 14:58

Len:

Hoi Wilma
    Een gelukkig en een gezond 2009 gewenst.
    Wat een mooie foto's.
    Wij zijn het nieuwe jaar gisteren begonnen met het lopen van een trail naar het strand via de oude "ladder", dat was vroeger de enige manier om spullen op Saba te krijgen.Heel steil!
    Geniet van je tocht, wij genieten mee van je berichten.