Patagonie 7 isla Chiloe - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Wilma Vos - WaarBenJij.nu Patagonie 7 isla Chiloe - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

Patagonie 7 isla Chiloe

Blijf op de hoogte en volg Wilma

03 Maart 2014 | Chili, Torres del Paine

Inmiddels hebben we er 1100 zeemijlen opzitten en zijn vanmiddag weer in de bewoonde wereld aangekomen na 3 dagen en nachten vanuit puerto Eden door te hebben gezeild.
De stukken tussen de eilanden door waren het mooiste en het meest afwisselend. Op open zee hebben we goed door kunnen zeilen met gunstige wind.
We hebben 2 keer groepen walvissen gezien, vandaag enorme blauwe vinvissen, echt joekels. Een paar dagen geleden tientallen kleinere.
Het meest ruige gebied hebben wij nu achter ons. Wel zien we in de verte nog rijen vulkanen met sneeuw bedekt, langsschuiven. Over een dag of 9 is het de bedoeling in Valparaiso aa te komen waar we van boord zullen gaan. Wevertrekken morgen naar Valdivia en zullen daarna in een ruk doorgaan naar Valparaiso.
Daar komt dan een einde aan onze fantastische reis door Patagonie.
voor iedereen die dit leest de hartelijke groeten van Jan en Wilma.

• 03 Maart 2014 - 01:56

Len:

Hoi Wilma en Jan
    Toevallig vandaag de laatste 3 Nectonverslagen gelezen+foto's bekeken.
    Fantastische reis moet dat zijn!! Veel plezier en behouden vaart.
    Hartelijke groet

• 03 Maart 2014 - 13:04

Jeanny:

Wat een zeilreis, pffff. Volgens mij is het af en toe wel heeeeel heftig.
    Ik was blij dat er eind vorige week na een uur of 5 weer een teken van leven was op de necton-side. Gr.

• 03 Maart 2014 - 18:30

Chantal:

hoi Wilma,
    Wat ziet dat er allemaal leuk uit.
    Fijn hoor dat je zo kan genieten van alle mooie dingen.
    Nog heel veel reisplezier...
    Geniet maar lekker!
    Groetjes van Chantal.

• 04 Maart 2014 - 21:00

Marijke:

Ook mooie foto's kunnen maken van de walvissen en vinvissen? Geniet nog van het laatste deel van de reis!

• 14 Maart 2014 - 20:00

Frits Greve:

Hallo Wilma en Jan,
    Wat een mooie reis maken jullie. Genoten van de verslagen, foto's en filmpjes .
    Voor ons is het een weerzien met de reis op het MS Nordnorge. Wij voeren eerst naar Antarctica en daarna maakten we dezelfde reis als jullie. Beagle Channel, Puerto Williams, Punta Arenas, Puerto Eden, Chiloe Island met folklore, de springende dolfijnen en het ziek zijn in de Bay of Sorrows want wat ging het daar tekeer.
    Als ik jullie zo weer zie op een zeilboot krijg ik wel een beetje heimwee.
    Maar een ding is zeker, jullie maakten nu een reis die onvergetelijk is. Wij stopten in Puerto Mont en vlogen daarna naar Santiago en toen naar huis. Inmiddels zijn jullie misschien ook wel weer thuis of nog vliegende. In ieder geval wensen we jullie een behouden thuiskomst en veel naplezier.
    Heel veel groetjes van Ellie en mij en tot ziens.

Frits

• 03 April 2014 - 12:18

Walter Und Anne:

Hallo Wilma und Jan,
    Zeitgleich mit der Meldung über das schwehre Erdbeben in Chile finde ich euren wunderbaren Abenteur-Reisebericht hier auf dieser Seite. Es überkommt uns ein riesiger Schreck. Dann aber entdecken wir, dass dieser Bericht ja schon von Mitte März ist. Welche Erleichterung.
    Was habt Ihr da für eine wunderbare Reise gemacht! Wir können uns vorstellen es auf diese Art und Weise zu unternehmen ist noch entspannter wie mit dem eigenen Boot.

Viele liebe Grüße und einen schönen Sommer

Herzlichst