15 Don Khong - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 15 Don Khong - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

15 Don Khong

Door: Wilma

31 Januari 2008 | Laos, Vientiane

Gisteren met bus afgezet aan de oever van Mekong en die overgestoken naar dit eiland. Daar mijn intrek genomen in een oud koloniaal huis. Prima stek voor een paar dagen. Gisteren in de Mekong badende novicen van de tempel Engelse les gegeven. Ik heb 6 leerboekjes Lao-Engels gekocht in Luang Prabang en nu dus de laatste uitgedeeld. In ruil daarvoor schitterende foto's kunnen maken maar die houden jullie nog te goed. Volgens de "Lonely Planet moest ik om half vijf op om de kleine bootjes aan te zien komen van locals van de diverse eilandjes die naar de markt gaan dus ik niet te zuinig om 4 uur al klaar. Blijkt de voordeur op slot. Toch buiten zien te raken, blijkt de grote poort ook op slot. Zie je het voor je ik met mijn dikke kont over dat hek heengeklommen. Maar goed dat zelfs de honden in dit land vriendelijk zijn. Intussen nog steeds stikdonker op weg naar landingsplaats. Daar toch nog moeten wachten totdat de bootjes in donker aankwamen. Klommen al die vrouwtjes met de lading koopwaar tegen de helling op.
Vandaag weer brommer gehuurd en met een pont naar de vastewal. Nou ja pont, wiebelend over de loopplank rijden van een superklein bootje. Toen een rit naar de watervallen en de Cambodjaanse grens. Is hier trouwens wel bloedheet dus het plan om fiets te huren heb ik laten vallen.

• 31 Januari 2008 - 15:54

Ivonne:

Hey Tanteke,

Klinkt allemaal wel erg stoer. Mooie ervaringen weer. En ja over hekken klimmen: je moet er iets voor over hebben, maar goed dat je geen scheur in de broek opgelopen hebt....