7 Udomxai / Muang Xai - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Wilma Vos - WaarBenJij.nu 7 Udomxai / Muang Xai - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Wilma Vos - WaarBenJij.nu

7 Udomxai / Muang Xai

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

18 Januari 2008 | Laos, Ban Houayxai-Noy

Vanmorgen met bus vertrokken naar hier. Uur voor vertrek werd al begonnen met inpakken. Bagage op dak en passagiers op de banken.Bank vol dan werden krukjes in gangpad gezet voor volgende en zo werd naar voren gewerkt tot hij propvol zat. Conducteur controleert de kaartjes via ramen want ook voor hem geen kont meer te keren in de bus. Ik had grote zak chips (gedroogde banaanplakjes) gekocht om uit te delen dus het contact met de Laotianen was snel gelegd. Vooral de foto van Jalt als kerstmannetje scoort goed. Sanitaire stop ging als volgt. Bus stopt. Mensen die nodig moesten klommen uit raam. Kinderen worden aangegeven en hurken in berm. Heb het maar even opgehouden. Morgen door naar Nong Khiaw. Vandaar uurtje met boot naar benik vergetenhoehetheet. Dorpje omringd door hoge bergen. Daar 4 uur per dag elektra dus internetcafe zal er niet zijn. Waarschijnlijk daarna naar oosten of met boot naar Luang Prabang. Ben inmiddels trouwens miljonair. Heb geld gewisseld. kreeg 1.000.000 kip voor 4000 Thai baht is 80 euro. Goed dat ik 2 rugzakken bij me heb. Loop trouwens steeds met los stapeltje bankbiljetten in mijn zak. Ze hoeven niet te zien wat ik in mijn portemonnee heb. Tot nu toe vind ik het reizen tussen locals het leukste en op fiets of motor rustig toeren door het landschap. Ik stop dan bij een winkeltje in een gehuchtje en trek ruim tijd uit om contact te leggen. De vrouwen schieten in eerste instantie snel naar binnen en gaan liever niet op de foto. Als ik kinderen fotografeer en hen plaatje laat zien (voordeel van digitaal) volgt de rest meestal ook. In elk guesthouse wel contact met backpackers. Lieve bescheiden Engelsen, luidruchtige Duitsers. Leuke open en spontane Aussies. Fransen waarvan een klein aantal zich asociaal gedraagt en doet alsof ze Laos nog steeds in bezit hebben. Over Israeli hoef ik het niet te hebben. Die heb ik in Nepal al leren kennen.

  • 18 Januari 2008 - 17:50

    Jeanny:

    Gezellig met zijn allen in het busje, maar waar is jouw petje? Denk eraan, ons huidje kan nergens tegen.
    Je maakt wel heel wat mee, dan is het hier maar een saaie bende, boekhouden,
    poetsen, Peperstraat etc.
    Geniet ervan, mijn tijd komt nog wel. (hoop ik)

  • 20 Januari 2008 - 18:45

    Ivonne:

    Hoi Tanteke,

    Wat een avonturen allemaal, gaaf hoor! Tussen het klussen door even de verhalen bij gelezen..
    Geniet nog van alles wat op je pad komt, want voor je het weet, zit je weer hier in dat regenachtige, sombere landje.

    Groetjes Ivonne

  • 21 Januari 2008 - 16:02

    Marijke:

    Ik ben heel benieuwd naar alle foto's van Laos! De tickets voor China zijn geboekt, helaas vliegen Erwin en ik niet samen terug. Nu nog een backpack en visum!

    Groetjes Marijke

  • 21 Januari 2008 - 22:10

    Marjo:

    Ha die Wilma, alweer heel stoer jouw belevenissen in Laos! Al wel een paar leuke foto's gezien! Geniet ervan! Kijk al uit naar het vervolg van je reis. Vooral nu je zo schatrijk bent!
    Vanavond was Jan bij ons en wij hebben ook goed bijgepraat. We hebben onze kwaaltjes besproken, door sterke bacillen die ons al een tijdje blijven vergezellen, en een beetje getreurd dat De Pen er niet meer is. Maar de sterke verhalen blijven leuk! Verder hebben wij ons zorgen gemaakt over het kelderen van de beurzen en het abp keldert mee....net nu wij bijna met de vut mogen!! Wilma, ik zou zeggen geniet er dubbel van. Tot mails.

    Groetjes Thijs en Marjo


  • 22 Januari 2008 - 21:18

    Chantal D:

    vrouwke!
    Ge bent goed bezig!
    Ga zo door...
    Groetjesssss

  • 23 Januari 2008 - 08:07

    Sylvia V Rienderhoff:

    Wilma,

    Wat ben je toch een geweldig mens!! Geniet met volle teugen van je reis, wij genieten wel van je verhalen en de foto\'s.. Groeten vanuit een regenachtig Zierikzee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Ban Houayxai-Noy

Mijn eerste reis

No fixed plans.

Recente Reisverslagen:

20 April 2017

Boot verkocht

05 December 2016

Carieb 1 12 december 2016

29 Oktober 2016

Azoren 3

18 Oktober 2016

Azoren 2

14 Oktober 2016

Azoren
Wilma

A good traveler is flexibel and not intend on arrival

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 100082

Voorgaande reizen:

30 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: